…og har du lyst til at udbrede denne viden i en stor organisation, så er et job i Social- og Boligstyrelsens GDPR-team måske noget for dig.
Vi søger en skarp medarbejder med gode samarbejdsevner, der sammen med GDPR-teamets tre øvrige jurister kan understøtte resten af organisationen i at håndtere personoplysninger korrekt både internt, men også i forhold til de målgrupper, der indgår i vores kerneopgaver.
I teamet arbejder vi ud fra den tilgang, at Social- og Boligstyrelsens opgaver og medarbejdere altid er i centrum for det, vi leverer. Derfor lægger vi også vægt på at yde en hurtig og kompetent service og dermed understøtte hele organisationen bedst muligt.
Dine vigtigste opgaver
- Rådgive Social- og Boligstyrelsens medarbejdere, ledelse og direktion inden for det databeskyttelsesretlige område
- Kvalitetssikre organisationens arbejde på det databeskyttelsesretlige område, fx kvalitetssikring af risikovurderinger og vurdering af dataansvar
- Understøtte organisationens fagkontorer i indgåelsen af bl.a. databehandleraftaler, opfyldelse af oplysningspligten og udarbejdelse af juridiske notater inden for databeskyttelse
- Håndtere sikkerhedshændelser
- Bidrage til opretholdelse og udvikling af de procedurer og materialer, der er implementeret i organisationen
- Undervise internt i styrelsen
- Understøtte styrelsens informationssikkerhedsudvalg
- Medvirke til at skabe gode relationer og samarbejder på tværs af organisationen og de forskellige fagligheder, herunder også samarbejdet med Socialstyrelsens databeskyttelsesrådgiver og Informationssikkerhedsteam
- Bidrage til koordinering af Socialstyrelsens arbejde med informationssikkerhed, herunder databeskyttelse, i forbindelse med bl.a. udarbejdelse af vejledninger m.v.
Hvem er du?
- Du har en juridisk baggrund og interesserer dig for databeskyttelse og arbejdet i en offentlig forvaltning
- Du trives i en serviceorienteret og udadvendt funktion
- Du er kvalitetsbevidst i dit arbejde, men har øje for fremdrift og deadlines
- Du arbejder selvstændigt, samtidig med at du bidrager aktivt til faglig sparring og åbenhed i opgaveløsningen.
Desuden lægger vi vægt på, at du
- er god til at samarbejde med mennesker med mange forskellige faglige baggrunde
- er fleksibel og fungerer godt i et dynamisk miljø
- kommunikerer klart og præcist både mundtligt og skriftligt
- kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Vores team
Du bliver en del af GDPR-teamet, som er en velfungerende enhed under Jura, HR og Service. Teamet lægger stor vægt på faglig sparring og et godt samarbejde mellem kollegerne. Vi har en uformel omgangstone og prioriterer fællesskabet både i hverdagen og til forskellige sociale arrangementer.
Jura består af 12 jurister, inklusiv vores leder og kontorchef, og en student. Vi er inddelt i tre teams, hvor vi, udover GDPR, arbejder med forvaltningsret og indkøb/kontrakter.
Central beliggenhed og stor fleksibilitet
Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.
Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. september 2023.
Din stillingsbetegnelse vil afhænge af dine uddannelsesmæssige kvalifikationer, og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.
Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 6. juni 2023.
Vi holder 1.-samtaler den 8. – 12. juni og 2.-samtaler den 19. og 20. juni 2023. For kandidater, der går videre til 2. samtalerunde, kan der indgå et testforløb og evt. en case.
Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte konstitueret souschef Louise Bech Andersen på loba@sbst.dk eller på telefon 41 93 25 85.